1/9. ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ




Μετά απ'την εισαγωγή σήμερα η συνέχεια                                                                στην Πολιτεία Πλάτωνος, προς ήρεμη εντελέχεια.

Διαβάζοντας την ΠΟΛΙΤΕΊΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ. Πρώτη συνέχεια (1/9) μετά την εισαγωγή (0/9) των συνολικά 9 ποιημάτων μου στο διαχωροχρονικό αυτό Έργο.
Από την ποιητική μου συλλογή "ΠΟΙΗΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ ΣΤΗ ΛΟΓΟΥ ΤΕΧΝΗ".
 
 
 
1/9. ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
 
 
Αρχίζοντας διάλογο οι ομιλητές διαφωνούν
στο πώς η Δικαιοσύνη ορίζεται, ακούν τον Κέφαλο και συμφωνούν,
ήρεμα να συνομιλούν καθώς θα τρων την πίτταν
εν ηρεμία διαλογίζονται, πως φρόνιμο θα ήταν.
 
Ο Κέφαλος θα πει η τιμιότητα συναλλαγών είναι η Δικαιοσύνη,
αυτοί που συναλλάσσονται δεν χάνουν την ευθύνη
και παραμένουν συνεπείς εις την απόδοση χρεών
διαρκώς αγωνιζόμενοι, δεν σταματούν νυχθημερόν.
 
Ο γιός του ο Πολέμαρχος Δικαιοσύνη θεωρεί
άμεσα καθώς πρέπει και συνεπώς αποδοθεί
το μεν Καλό στους φίλους, το δε Κακό εις τους εχθρούς
χωρίς να διακρίνονται οι αδύναμοι απ' τους δυνατούς.
 
Θρασύμαχος και ο Γλαύκωνας λεν τη δικαιοσύνη απλά
κοινωνική πως είναι σύμβαση, θα πουν συμπερασματικά,
καθώς ο δίκαιος μα και ο άδικος θα έκαναν την αδικία,
αν ήξεραν δεν θάβρισκαν καμία τιμωρία
έχοντας άνετη ζωή στην ατιμωρησία.
 
Ήσυχος ο Σωκράτης εν μέρει με όλους συμφωνεί,
όμως καμιά από τις προτάσεις τους σαν άριστη θα αποδεχθεί
θέλοντας να εξεταστεί, πως η δικαιοσύνη
στην Πόλη θα εφαρμοστεί σωστά με απόλυτη ευθύνη.
 
Τέσσερις αρετές σφραγίζουνε την ιδεώδη πολιτεία,
Δικαιοσύνη, Ανδρεία, η Σωφροσύνη και η Σοφία
και κάθε πολίτης κάνει αυτά μέσα στα πλαίσιά του,
αυτά που έχουν οριστεί γιά σώμα και δουλειά του.
 
Εδώ ο Πλάτων γίνεται στο έργο του πλέον αυστηρός,
για την ισορροπία να γραφεί  Νόμος που θάναι ισχυρός,
γνώμων που νσ ρυθμιζει την ηθική και την πολιτική
άσχετοι πολυπράγμονες νάχουν εκδιωχθεί.

2023 ©G.T.
 


Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το γράμμα του ΤΑΣΟΥ ΡΗΓΌΠΟΥΛΟΥ

ΣΟΝΕΤΟ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓH ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Πέθανε η Ebru, Ζήτω η Ebru!