«BOHEMIAN RHAPSODY»

 

«BOHEMIAN RHAPSODY» (*)
 
 
Ένα φτωχό αγόρι διαρκώς αναρωτιέται αν η ζωη αυτή
είναι μια φαντασία ή όπως οι άλλοι λένε τω όντι αληθινή,
να απαντά τότε ακόμα αν σταματούσε πια να ζει
ο άνεμος θα συνέχιζε φύλλα κι ανθρώπους να φυσά στη γη.
 
Σαν άλλος Φάουστ θα πουλήσει στο Διάβολο την ψυχή του
και τρέχει στη μητέρα του πει την απόφασή του
«-Μαμά, μόλις εσκότωσα ένα άνθρωπο με σφαίρα
στον κρόταφο, του πέταξα μυαλά του στον αέρα
 
κι αν αύριο δεις πως δεν γυρνώ μη δώσεις σημασία
συνέχισε να προχωράς, λόγος δεν είναι αυτός να έχεις αγωνία!»
Αυτός που ο Φρέντι Μέρκιουρι μόλις έχει σκοτώσει
είναι ο ίδιος απ’ το φόβο του συμβόλαιο δεν εκπληρώσει.
 
Γνωστούς και φίλους αποχαιρετά και η μάνα πικρά κλαίει
τραγούδι της λυπητερό του May Brian η κιθάρα λέει.
«-Δεν θέλω να πεθάνω!» Φωνάζει ο Φρέντι στη μαμά του
κι εδώ είναι που αρχίζει η ενάστρια όπερά του:
 
Σε αστρικό επίπεδο ο Freddie γύρω βλέπει πρώτα τον εαυτό του
ο «scaramouche» που αγωνίζεται έχει κάτι δικό του
σε διαμάχη του με τέσσερις αγγέλους του Καλού
σαν άλλος Φάουστ να ακούει τις υποσχέσεις του Κακού.
 
Και συνεχίζει λέγοντας «Η αστραπή και ο κεραυνός
μου είναι τρόμος μέγας, απρόσμενος και φοβερός!»
Τη βιβλική φράση του Ιώβ 37 επαναλαμβάνει
έτσι που τώρα βρίσκεται στον φόβο και στην πλάνη.
 
Τον βλέπει η μητέρα του στο βάσανό του πονεμένο
να φύγει θέλει ο Βελζεβούλ, μη γίνει πεπρωμένο
στου Αρχιδιαβόλου συμφωνία και φοβερή ισχύ
απελευθέρωση και λύτρωση το συντομότερο να βρει.
 
Οι ικεσίες εισακούγονται, οι αγγέλοι κατεβαίνουν
τις άγριες δυνάμεις του Κακού να πολεμήσουνε πηγαίνουν
"Bismillah" λένε αραβιστί στο όνομα σημαίνει του Θεού
πρώτη λέξη που στέκει εις το Κοράνι, βιβλίου ισλαμοϊερού.
 
Έτσι εμφανίζεται ο Θεός ο ίδιος και φωνάζει:
«Αφήστε τον να φύγει, δεν του αξίζει πια έτσι ν' αναστενάζει!»
Θα φοβηθεί τότε ο Φρέντι για τη μητέρα του που αγαπά,
σηκώνεται, την βλέπει και τραγουδώντας την παρακαλά:
 
«Mama mia, mama mia άσε με πια να φύγω,
φοβάμαι πως ο Βεελζεβούλ, να ξέρεις δεν σε θίγω,
μέσα σου έβαλε κακό, μυστήριο διαβολάκο,
ας φύγω γρήγορα μαμά, μη πέσω μες στον λάκκο!»
 
Στη μουσική του έκσταση ο Φρέντι θα αποδώσει
φόρο τιμής στους φοβερούς Μότσαρτ και Μπαχ θα δώσει
ένταση στο τραγούδι του που με τον τρόπο του εκτελεί
Figaro και Magnifico, το βλέπει για αποστολή.
 
Θυμώνει ο άγριος Βεελζεβούλ, αισθάνεται προδομένος
που ο Φρέντι του εξέφυγε είναι αγανακτισμένος.
«Νομίζεις ότι το μπορείς εμένα να προσβάλλεις
τη συμφωνία που αθετείς, σκοτώνεις με, διαβάλεις!»
 
Φαίνεται σοκαριστικό το πως ο Άρχων του Κακού
λυγίζει, εξαφανίζεται στην παρουσία του Καλού.
Χάνει ο Βελζεβούλ τη μάχη κι ευθύς εξαφανίζεται,
ο Φρέντι στην ελευθερία του από ευτυχία λέει ζαλίζεται.
 
Τίποτα στην Bohemian Rhapsody δεν είναι έτσι τυχαίο
στα 5 και 55’’ του λεπτά ο Φρέντι στέκει ένα παιδί μοιραίο.
Στην αριθμολογία το 555 σχετίζεται με τον πνευματικό
θάνατο που το Καλό μας σώζει και όχι τον σωματικό.
 
Τότε ο Θεός χαρίζει αιώνια στο Φρέντι ευδαιμονία
σε νέο στάδιο να ξεκινά χωρίς καμία πια γήινη αγωνία.
Στην Κίνα κι Άπω Ανατολή το γκονγκ όταν ακούγεται
η προσευχή για λύτρωση απ' τον Θεό εισακούγεται.
 
Και φτάνουμε στην Coda, πράξη είναι η τελευταία
που ο Φρέντι με πολλή χαρά ζωή αρχίζει νέα.
Ακούγεται τότε το γκονγκ να κλείνει το τραγούδι,
στη μουσική ανθολογία μας αθάνατο όμορφο λουλούδι.


2024©G.Tzivras
 
 
Τα 7 μέρη  της Ραψωδίας των Queen:
Πρώτη εκτέλεση 31 Οκτωβρίου 1975
 
1η και 2η πράξη Α Καπέλα
3η πράξη Μπαλάντα
4η πράξη σόλο κιθάρας
5η πράξη όπερα
6η πράξη ροκ
7η πράξη «coda» ή τελική πράξη
 
 

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Το γράμμα του ΤΑΣΟΥ ΡΗΓΌΠΟΥΛΟΥ

ΣΟΝΕΤΟ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓH ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Πέθανε η Ebru, Ζήτω η Ebru!